Natisni

Z muzejskim vlakom po bohinjski progi

Bohinjska proga

Bohinjski progi se drži laskav naslov ena najlepših v Evropi. Po njej poteka redni potniški promet na relaciji Jesenice – Nova Gorica – Sežana oz. Ajdovščina. Gradnja proge se je zaključila leta 1909, v času Avstro-Ogrske monarhije, ter tako povezala osrednjo Avstrijo, Češko in Bavarsko s Trstom. Bohinjska proga je eden od odsekov t.i. Transalpine, ki so jo načrtovalci poimenovali po gorovjih, ki jih je morala trasa proge premagati na svoji poti do morja. Mostovi in predori jo bogatita ter krasi jo smaragdna reka Soča, ki se vije vzdolž proge od Mosta na Soči do Solkana.

Največji podvig na poti sta za načrtovalce predstavljala Solkanski most z 85 m kamnitim lokom in 6327 dolg bohinjski predor. Izjemno arhitekturno vednost imata stavbi železniške postaje v Novi Gorici in goriška kurilniška rotunda.

Proga je ostala do danes skoraj nespremenjena. Po njej poleg rednega potniškega in tovornega prometa vozi od aprila do septembra ob nedeljah muzejski vlak. Parna lokomotiva ljubljanskega železniškega muzeja, ki vleče muzejski vlak, začne svojo pot na železniški postaji v Novi Gorici ali Mostu na Soči. Potovanje ob bregovih rek Soče, Idrijce, Bače in Save Bohinjke, vse do Bleda bo vsakogar zagotovo očaralo.

V primeru, da potujete z osebnim vozilom, lahko od Mosta na Soči in Podbrda do Bohinjske Bistrice uporabite skozi bohinjski predor avtovlak, kar bistveno skrajša pot iz Goriške in Posočja do Bleda in Jesenic ter jo obenem naredi zanimivejšo.



Informacije o železniškem potnem prometu in avtovlaku:

Slovenske železnice

T: 00386 (0)1 29 13 332

T: 00386 (0)5 296 37 00 (Železniška postaja Nova Gorica)

E: #EM#706e766d6d6e286e666f654b7f6161226a747e766e7b7f747d376972#EM#

W: www.slo-zeleznice.si



Informacije o muzejskem vlaku:

C.L.U.B. turistična agencija

Kranjska cesta 4, 4240 Radovljica, Slovenija

T: 00386 (0)31 675 630

#EM#6d686a6244666a726a277962#EM#

www.club.si


Odhodi z železniških postaj Nova Gorica in Most na Soči na edinstveno vožnjo z muzejskim vlakom.Pot nas bo vodila po delu Transalpine - Bohinjski progi, ki je leta 1906 povezala Dunaj in srednjo Evropo z jadranskim delom Avstro–Ogrske monarhije, posebej s tržaškim pristaniščem.Gradnja proge je bila za tedanje razmere izredno naporna. Predstavlja se nam s številnimi izjemnimi gradbenimi dosežki (predori, mostovi, viadukti, ...), ki so jo proslavili po Evropi. Izstopata solkanski most, čigar 85 metrski kamniti lok je še danes največji na svetu, in 6327 m dolg alpski predor Podbrdo.Krize v prejšnjem stoletju so Transalpini odvzele vlogo pomembne trgovske proge. Spremenile so jo v drugorazredno železnico, ki pa v zadnjem času ponovno postaja pomembna - predvsem turistična povezava med Italijo, Slovenijo in Avstrijo.Muzejski vlak bo vlekla parna lokomotiva ljubljanskega železniškega muzeja. V primeru razglašene požarne nevarnosti jo bo nadomestila motorna lokomotiva.Takoj po odhodu iz Nove Gorice se začne potovanje po čudoviti alpski pokrajini ob bregovih rek Soče, Idrijce, Bače in Save Bohinjke.Po prihodu na Bled se bomo z avtobusi odpeljali na grad in - po ogledu – do restavracije ob jezeru. Po kosilu bomo imeli na razpolago nekaj prostega časa za sprehode ob obali jezera ali obisk katere od znamenitosti.Popoldan povratek z muzejskim vlakom in prihod na začetne postaje v večernih urah.